Proces

Het kopen van een huis is altijd een spannend en soms een enerverend, ingewikkeld proces. De belangen zijn in ieder geval altijd tegengesteld: de verkoper laat graag vooral de zonnige kanten zien en de koper zou eigenlijk álles moeten weten. Óók de minder zonnige kanten.

Voor een goede beoordeling van het huis is ondermeer kennis benodigd van de markt, bouwkundige- en juridische zaken.

De Woningaankoopspecialist is hier uw partner die ondersteunt en adviseert gedurende het hele aankoopproces.

Hoe gaat dat in z’n werk?

Ons contact in 7 stappen
1. Het eerste contact

U zoekt een woning en/of heeft al enkele kandidaatwoningen gevonden en wilt gaan bezichtigen? Neem dan contact met ons op en ontvang direct een eerste, gratis en vrijblijvend advies.

Daarmee geeft u tijdens de eerste bezichtiging niet onnodig punten weg. Zo legt u de basis voor het best mogelijke eindresultaat. Wij zijn 6 dagen per week, 12 uur per dag (9.00 – 21.00 uur) te bereiken op 06 – 24 28 54 61 of via PP@dewoningaankoopspecialist.nl

2. Woning bezichtigen

De eerste bezichtiging van een woning doet u bij voorkeur zelf: deze is immers bedoeld om te bezien of u de welbekende ‘klik’ met het huis heeft. Is dat het geval dan gaat De Woningaankoopspecialist de tweede keer graag met u mee.

 

3. Overleg na bezichtiging

Bent u na de 2e bezichtiging nog onverminderd positief? Dan worden de bevindingen besproken en bekijken we welk nader onderzoek ondermeer wenselijk is m.b.t. vraaprijs, bouwkundige aspecten, milieu, kadaster, vereniging van eigenaren, bestemmingsplan of overheidszaken.

4. Onderhandelen

Voordat er een bod wordt uitgebracht bespreken we eerst het gewenste resultaat en de strategie. Daarna bepalen we de hoogte van het eerste bod dat De Woningaankoopspecialist vervolgens uitbrengt. De onderhandelingen zijn gestart. Wij houden u op de hoogte van elk contact met de verkopende partij .

5. Koopovereenkomst

Na een succesvol afgeronde onderhandeling moeten de afspraken vastgelegd worden in een akte, de zogenaamde ‘voorlopige koopakte’. Aan die akte is echter weinig ‘voorlopig’ en daarom wordt deze ook nauwgezet voor u gecontroleerd op juridische juistheid en volledigheid en, in overleg, zonodig aangepast.

6. Financiering

Natuurlijk waren uw financiële mogelijkheden al tijdens het zoeken duidelijk. Maar nu maakt u de financiering pas echt rond. Voor de best passende financiering kunnen wij u, indien gewenst, referenties verstrekken van, naar onze ervaring, betrouwbare adviseurs.

7. Overdracht bij notaris

Voorafgaand aan de notariële overdracht is er een laatste inspectie van de woning om te zien of deze opgeleverd wordt overeenkomstig eerder gemaakte afspraken. Vervolgens gaan koper en verkoper naar de notaris waar de akte van levering getekend wordt. Na inschrijving daarvan in het kadaster en overhandiging van de sleutels bent u de trotse nieuwe eigenaar.

Bij mij, Peter Paul van der Straaten, is uw aankooptraject in goede handen. Al sinds 1996 ‘in de huizen’, dat is 20 jaar kennis van en ervaring met woningen. Ik ben opgeleid in het nederlands recht (mr.), heb jarenlange, landelijke ervaring met WOZ-taxaties en ik ben als voormalig jurist ruimtelijke ordening goed bekend met alle factoren die uw toekomstig woongenot kunnen bedreigen. Afgelopen tien jaar heb ik, naast WOZ-taxaties, vele woningaankopen begeleid en de vakopleiding makelaardij afgerond via Stichting Vakopleiding Makelaardij (SVM-gecertificeerd).

Mijn missie: ontzorgen, t beste onderhandelingsresultaat en risico’s beperken!

mr. Peter Paul van der Straaten
+31 (6) 24 28 54 61
PP@dewoningaankoopspecialist.nl
Het Groene Hart en omliggende steden
  • Dit veld is bedoeld voor validatie en moet ongewijzigd blijven.
© 2018 De Woningaankoopspecialist
Design en development door Visualonline